عمل تخریب آندومتر به وسیله بالن آب گرم کاواترمCavaterm

 

توضیحات سرکارخانم دکتر حکیمی فرد در مورد عمل کاواترم⬇

تخریب آندومتر به وسیله بالن آب گرم کاواترمCavaterm

يكي از روش هاي موثر براي درمان خونريزي هاي غيرطبيعي رحم،استفاده از روش ابليشن رحم (تخریب اندومتر )با بالن آب گرم کاواترم (Cavaterm) مي باشد. روش درماني كاواترم از نسل گلوبال اندومتريال ابليشن (تخریب اندومتر)است كه روشي ساده و قابل اعتماد بر اساس مدل درمانی كم تهاجمی می باشد که می تواند درمان مناسب و حتی در مواردی جایگزین عمل هیسترکتومی باشد.

در اين روش تمام يا بخش اعظمی از لايه داخلی رحم(بازال )كه منشاء خونريزی هاست تا عمق ۱۰ میلیمتر غير فعال می شود و خونريزی يا به صورت دائم از بين مي رود و یا به ميزان زيادی كاهش مي يابد.

در این روش جراحی باز انجام نمی‌شود و در مدت زمان ۱۰ دقیقه توسط یک بالن آب گرم با میانگین دمای ۷۸ درجه سانتی گراد و فشار میانگین ۲۴۰-۲۳۰میلی متر جیوه تخریب دیواره رحم تحت حفاظت بالن انجام می‌شود.

در بیمارانی که بیماری های زمینه ای مثل نارسایی کلیوی، کبدی، قلبی عروقی، دیابت و یا هر گونه عارضه ای که تحت جراحی با بیهوشی طولانی مدت جهت انجام عمل هیسترکتومی نمیتوانند قرار گیرند، نیز به عنوان درمان موقت یا دائم تحت بیهوشی اسپاینال یا اپیدورال می تواند انجام شود.

مزایای این روش:

■نتیجه درمان با کاواترم دائمی است.

■در اکثر موارد، این فرآیند به شکل سرپایی انجام می‌گیرد و احتیاجی به بستری شدن ندارد و بیماران می‌توانند به کارهای روزانه خود بازگردند.

■این روش بر خلاف سایر روش ها به دلیل عدم تماس مستقیم ابزار سوزاننده با دیواره رحم هیچ گونه پارگی و یا اسیب به عضوهای دیگر بدن را ایجاد نمیکند(نکروزآب گرم).

■رحم به عنوان عضو اصلی بدن حفظ میشود و نیازی به هیسترکتومی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید