درمان بی اختیاری استرسی ادرار با استفاده از پلاسمای خون یا پی آر اف


✳درمان بی اختیاری استرسی ادرار با استفاده از پلاسمای خون یا پی آر اف

?بی اختیاری ادرار، خروج ادرار به طور غیر عمدی است. بی اختیاری استرس زمانی اتفاق می افتد که حرکت یا فعالیت بدنی – مانند سرفه، خندیدن، عطسه، دویدن یا بلند شدن وزنه بر روی مثانه شما فشار (استرس) وارد کند و باعث نشت ادرار شود.
?بی اختیاری استرسی با استرس روانی ارتباط ندارد.

?بی اختیاری استرسی زمانی اتفاق می افتد که عضلات و سایر بافتهای پشتیبانی کننده مجرای ادرار (عضلات کف لگن) و عضلات کنترل کننده ترشح ادرار (اسفنکتر ادرار) ضعیف شوند.

?مثانه با پر شدن از ادرار منبسط می شود. به طور معمول ، ماهیچه های دریچه مانند در مجرای ادرار – لوله کوتاهی که ادرار را از بدن شما خارج می کند – با گسترش مثانه بسته می مانند و از نشت ادرار تا رسیدن به دستشویی جلوگیری می کنند.

?اما وقتی این عضلات ضعیف می شوند ، هر چیزی که به عضلات شکم و لگن فشار وارد کند – به عنوان مثال عطسه ، خم شدن ، بلند کردن یا خندیدن شدید – می تواند به مثانه شما فشار وارد کند و باعث نشت ادرار شود.

?اگر بی اختیاری استرسی دارید ، ممکن است احساس خجالت کنید ، خود را منزوی کنید یا زندگی شغلی و اجتماعی خود را محدود کنید. همچنین ممکن است از انجام فعالیت های بدنی و اوقات فراغت خودداری کنید.
?با درمان ، احتمالاً قادر خواهید بود بی اختیاری استرس را کنترل کرده و به طور کلی سلامتی خود را بهبود ببخشید.

?علائم


اگر بی اختیاری استرسی داشته باشید، با:

?سرفه یا عطسه
?خنده
?خم شدن
?بلندکردن چیز سنگینی
?ورزش
?رابطه جنسی
ممکن است هر بار که یکی از این کارها را انجام می دهید بی اختیاری را تجربه کنید، یا هر فعالیتی که باعث فشار بر روی مثانه شما شود می تواند بی اختیاری ادرار را دنبال داشته باشد، به خصوص هنگامی که مثانه پر است.

✔عوامل دیگری که ممکن است بی اختیاری استرس را بدتر کنند عبارتند از:

?سرفه های مزمن
?چاقی
?سیگار کشیدن ، که می تواند باعث سرفه مکرر شود
?فعالیتهای بسیار پرتحرک ، مانند دویدن و پریدن

✔عواملی که خطر ابتلا به بی اختیاری استرس را افزایش می دهند:
?ضعیف شدن عضلات با افزایش سن
?زایمان طبیعی
?اضافه وزن
?جراحی قبلی لگن

?یکی از راه‌های درمان این مشکل استفاده از پی آر اف و تزریق پلاسمای غنی از فاکتورهای رشد در مناطق خاصی از مجرای ادرار و گردن مثانه میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید